Автор Тема: Рендъринг едновременно на много машини..?  (Прочетена 5768 пъти)

ignorant

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 151
    • Профил
Здравейте, тук няма да говоря за емулаторите с които някои от тези програми могат да се пуснат под линукс или за тези които си имат готови версии. Не. Ще говоря за друго. Открих, че CINEMA 4D може да рендва като се обединят много машини посредством мрежа. В програмата това е наречено Team Render (не ми е ясно още с какви кабели и дали може безжично без да се губи производителност).

За AFTER EFFECTS пише също , че може някакво споделено рендване в мрежа, коеото изобщо не ми стана ясно как, но поне успях да разбера, че е възможно и при тази програма. Още инфо. A тук има нещо наречено Render Farm, дали е същото?  Пример 1, пример 2, Пример 3

Намерих нещо и за V-Ray ама не съм сигурен то ли е? Пише Vray Distributed Rendering. Ето за 3ds Max.  ии още инфо. Aко знаете дали е възможно на някои от другите програми за рендъринг, моля пишете, споделяйте  опит.Blender,  Crowdrender, Arnold Renderer, Katana, Houdini FX, Arnold Renderer, LightWave 3D, Modo Creative 3D, Yeti, Shave and a Haircut, Vue Render, Corona Render , Modo Creative 3D, NewTek Lightwave®, Autodesk Maya®, Radeon ProRender



Имам някоко въпроса. Първият: Като се рендва посреством много машини едновременно, има ли вероятност качеството на изображението да е по-ниско? (тук това ли ми обясняват? С неналична или изключена cuda видеокартите също ли правят шум?

Втори въпрос: cudа видеокартите (знам, че са по-бързи) дават ли по-лошо качество (повече шум) отколкото gpu карти без cudа при рендъринг?  Рендване със cpu+gpu дава ли по-лошо качество (повече шум) пред отделно cpu рендване?  Render Farm и Team Render едно и също ли е? При използване на много машини обединени заедно да рендират ако едната е с изключена видеокарта, трябва ли и на другите да изключа да рендват без видеокарти (тоест всички машини само със cpu?) или мога да избирам при едновременният рендъринг от различни машини - някои да си използват видеокартите а други не (примерно да изключа nvidia-та или само cuda-та й)?
« Последна редакция: Jan 15, 2018, 00:29 от ignorant »
Активен

4096bits

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 6851
    • Профил
Не си губи времето със щуротии, да търсиш, коя програма може да рендва на много машини. Избери си програма на която да си правиш моделите и сцените и пускай v-ray да рендва, на каквото имаш и така. На cpu, на gpu, в мрежа, както ти харесва и с каквото разполагаш. Не зная, дали ще падне производителността, ако мрежата ти е безжична, но по-добре опъни кабели. Някак несериозно е. Скоростта на пренос ще е по-голяма във всеки случай. Колко машини иначе мислиш да навържеш в мрежата и на кой канал ще бачкат. За интерференция чувал ли си? И да distributed rendering е това, рендване с много машини, в мрежа. Рендер ферма е същото. Много машинария навързана в мрежа и бачкат заедно. От доста време обаче в това понятие се включват и кутии с наблъскани вътре видео карти. Успех!

Всички съвременни чипове на nVidia са с CUDA, а да изключиш го изключиш това, като ще правиш 3D и ще рендваш е пълна глупост. Не зная, къде ги четеш тези работи, да го изключваш, щото много шумно щяло да е. Да, по-шумно ще е, защото трябва да се охлажда чипа. Рендването е един от най-трудоемките процеси за машинта, та вентилаторите ще въртят, няма как.
Активен

As they say in Mexico, "Dasvidaniya!" Down there, that's two vidaniyas.

deant01

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 221
  • Distribution: Debian/sid
  • Window Manager: Gnome 3
    • Профил
Не си губи времето със щуротии, да търсиш, коя програма може да рендва на много машини. Избери си програма на която да си правиш моделите и сцените и пускай v-ray да рендва, на каквото имаш и така. На cpu, на gpu, в мрежа, както ти харесва и с каквото разполагаш. Не зная, дали ще падне производителността, ако мрежата ти е безжична, но по-добре опъни кабели. Някак несериозно е. Скоростта на пренос ще е по-голяма във всеки случай. Колко машини иначе мислиш да навържеш в мрежата и на кой канал ще бачкат. За интерференция чувал ли си? И да distributed rendering е това, рендване с много машини, в мрежа. Рендер ферма е същото. Много машинария навързана в мрежа и бачкат заедно. От доста време обаче в това понятие се включват и кутии с наблъскани вътре видео карти. Успех!

Всички съвременни чипове на nVidia са с CUDA, а да изключиш го изключиш това, като ще правиш 3D и ще рендваш е пълна глупост. Не зная, къде ги четеш тези работи, да го изключваш, щото много шумно щяло да е. Да, по-шумно ще е, защото трябва да се охлажда чипа. Рендването е един от най-трудоемките процеси за машинта, та вентилаторите ще въртят, няма как.

не си разбрал правилно значението на шум в случая.
Иначе реднването(както и всичко в компота) е дигитален процес. Нещот като дигиталната телевизия. Или го има с перфектно качество или изобщо го няма. Т.е. задал си едни настройки и фермата ти изпълнява това, което си казал. Единствения начин да имаш лошо качество е да си задал настройки за такова. Другото е времето. Там може да имаш отклонения, заради разлика в железото или бързината на мрежата.
Въпросите са ти прекалено общи. Не вярвам като личност да можеш да моделираш във всичките програми, които си описал. Аз лично работя с 3d MAX основно и малко с  Blender. По коректно е да споделиш, с кой софт можеш да работиш и от там да стигнеш до по-конкретна информация. Личния ми опит показва, че под Линукс 3d max  не може да работи (особено по-новинте му версии). За линукс има Блендер и версия на Мая (налична само за RPM дистрибуции). Така, че ако си линуксджия търси информация предимно за Блендер.
Активен

Ripples of paradox spread out across the sea of causality.

n00b

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 1248
  • Distribution: OSX
  • Window Manager: 10.6, 10.8, 10.9
  • Live to hack, hack to live.
    • Профил
1 = не качеството е такова каквото му кажеш.
2 = Дали ще е Cuda или OpenCL все тая - както го настроиш.

Проблема е че хората използват тази методика от 20+ години. Ти сега искаш от един пост да станеш експерт...

Даже и gcc има версия за компилиране на много машини - distcc което ако е голяма благинка.
Активен

mobilio - професионални мобилни приложения

ignorant

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 151
    • Профил
Не си губи времето със щуротии, да търсиш, коя програма може да рендва на много машини. Избери си програма на която да си правиш моделите и сцените и пускай v-ray да рендва, на каквото имаш и така. На cpu, на gpu, в мрежа, както ти харесва и с каквото разполагаш. Не зная, дали ще падне производителността, ако мрежата ти е безжична, но по-добре опъни кабели. Някак несериозно е. Скоростта на пренос ще е по-голяма във всеки случай. Колко машини иначе мислиш да навържеш в мрежата и на кой канал ще бачкат. За интерференция чувал ли си? И да distributed rendering е това, рендване с много машини, в мрежа. Рендер ферма е същото. Много машинария навързана в мрежа и бачкат заедно. От доста време обаче в това понятие се включват и кутии с наблъскани вътре видео карти. Успех!

Всички съвременни чипове на nVidia са с CUDA, а да изключиш го изключиш това, като ще правиш 3D и ще рендваш е пълна глупост. Не зная, къде ги четеш тези работи, да го изключваш, щото много шумно щяло да е. Да, по-шумно ще е, защото трябва да се охлажда чипа. Рендването е един от най-трудоемките процеси за машинта, та вентилаторите ще въртят, няма как.
Пич не аудио шум, а шум в картината! http://blog.boxx.com/2014/10/02/gpu-rendering-vs-cpu-rendering-a-method-to-compare-render-times-with-empirical-benchmarks/
Не си губи времето със щуротии, да търсиш, коя програма може да рендва на много машини. Избери си програма на която да си правиш моделите и сцените и пускай v-ray да рендва, на каквото имаш и така. На cpu, на gpu, в мрежа, както ти харесва и с каквото разполагаш. Не зная, дали ще падне производителността, ако мрежата ти е безжична, но по-добре опъни кабели. Някак несериозно е. Скоростта на пренос ще е по-голяма във всеки случай. Колко машини иначе мислиш да навържеш в мрежата и на кой канал ще бачкат. За интерференция чувал ли си? И да distributed rendering е това, рендване с много машини, в мрежа. Рендер ферма е същото. Много машинария навързана в мрежа и бачкат заедно. От доста време обаче в това понятие се включват и кутии с наблъскани вътре видео карти. Успех!

Всички съвременни чипове на nVidia са с CUDA, а да изключиш го изключиш това, като ще правиш 3D и ще рендваш е пълна глупост. Не зная, къде ги четеш тези работи, да го изключваш, щото много шумно щяло да е. Да, по-шумно ще е, защото трябва да се охлажда чипа. Рендването е един от най-трудоемките процеси за машинта, та вентилаторите ще въртят, няма как.

не си разбрал правилно значението на шум в случая.
Иначе реднването(както и всичко в компота) е дигитален процес. Нещот като дигиталната телевизия. Или го има с перфектно качество или изобщо го няма. Т.е. задал си едни настройки и фермата ти изпълнява това, което си казал. Единствения начин да имаш лошо качество е да си задал настройки за такова. Другото е времето. Там може да имаш отклонения, заради разлика в железото или бързината на мрежата.
Въпросите са ти прекалено общи. Не вярвам като личност да можеш да моделираш във всичките програми, които си описал. Аз лично работя с 3d MAX основно и малко с  Blender. По коректно е да споделиш, с кой софт можеш да работиш и от там да стигнеш до по-конкретна информация. Личния ми опит показва, че под Линукс 3d max  не може да работи (особено по-новинте му версии). За линукс има Блендер и версия на Мая (налична само за RPM дистрибуции). Така, че ако си линуксджия търси информация предимно за Блендер.
Съжалявам за общите въпроси. Добре друг въпрос. Със Cuda ясно, че ми дава шум в картината. Ако обаче използвам OpenCL ще ми дава ли пак шум от gpu-то?
1 = не качеството е такова каквото му кажеш.
2 = Дали ще е Cuda или OpenCL все тая - както го настроиш.

Проблема е че хората използват тази методика от 20+ години. Ти сега искаш от един пост да станеш експерт...

Даже и gcc има версия за компилиране на много машини - distcc което ако е голяма благинка.
Не е все тая защото знам, че cuda дава шум в картината, open-cl не знам далу дава. Ако не дава ееее голямото бинго за мен. За това трябва да разбера дава ли също шум в картината?
« Последна редакция: Jan 15, 2018, 18:37 от ignorant »
Активен

n00b

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 1248
  • Distribution: OSX
  • Window Manager: 10.6, 10.8, 10.9
  • Live to hack, hack to live.
    • Профил
Не е все тая защото знам, че cuda дава шум в картината, open-cl не знам далу дава. Ако не дава ееее голямото бинго за мен. За това трябва да разбера дава ли също шум в картината?

Ами експериментирай? Или искаш да го направя вместо теб?
Активен

mobilio - професионални мобилни приложения

makeme

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 895
  • Distribution: Many
  • Window Manager: KDE
    • Профил
Цитат
Не е все тая защото знам, че cuda дава шум в картината, open-cl не знам далу дава. Ако не дава ееее голямото бинго за мен. За това трябва да разбера дава ли също шум в картината?

Направо се оля с тоя шум.
Направих си труда да прочета цялата статия и осъзнах, че явно не си я разбрал. Сега ще ти я преведа малко по-както аз я разбирам:

Човека прави сравнения м/у CPU и GPU за около 2к лв по онова време(съдейки по информацията, която е загатнал). Оказва се, че и двете вадят "шум", но за да приравни същия до еднаква величина (това 11.3 noise amount), увеличава времето за рендарване на GPU-то(явно настройката по подразбиране е по-ниска стойност). Когато постига ЕДНАКЪВ "ШУМ" (качество), сравнява общото време за извършване на задачата.
Видиш ли ти, GPU печели с 6 пъти!!!

Поуката:
1 = не качеството е такова каквото му кажеш.
2 = Дали ще е Cuda или OpenCL все тая - както го настроиш.

Проблема е че хората използват тази методика от 20+ години. Ти сега искаш от един пост да станеш експерт...

Даже и gcc има версия за компилиране на много машини - distcc което ако е голяма благинка.

@ignorant, Не знам кое не разбра, но се надявам да съм внесъл лъч светлина :) и се надявам да не игнорираш(ignorant) това което ти пишат хората. Иначе няма смисъл..
« Последна редакция: Jan 18, 2018, 03:24 от makeme »
Активен

Distributions:  UbuntuMate; Kubuntu; CentOS; Kali; Raspberry Pi OS ...

Acho

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 5904
  • Distribution: Slackware, MikroTik - сървърно
  • Window Manager: console only
    • Профил
    • WWW
На колко години е тоя игнорант ?
Активен

CPU - Intel Quad-Core Q8400, 2.66 GHz; Fan - Intel Box; MB - Intel G41M-T2; RAM - DDR2-800, Kingston HyperX, 2X2048 MB; VC - onboard, Intel G41 Express Chipset; HDD - Toshiba, 500 GB, SATAII; SB - Realtek HD Audio; DVD-RW - TSSTcorp DVD-RW; LAN - Realtek PCI-E GBE Controller; PSU - Fortron 400 Watt.

4096bits

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 6851
    • Профил
Годините май не играят тук. Ентусиазма му е прекалено голям. Хубаво е да има ахъс, ама когато спреш да виждаш пред краката си, ами само хоризонта... ужуленото боли.
Активен

As they say in Mexico, "Dasvidaniya!" Down there, that's two vidaniyas.

deant01

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 221
  • Distribution: Debian/sid
  • Window Manager: Gnome 3
    • Профил
Трудно е да намериш човек с опит в тези неща в линукс форум. Трябва да се търси информация по скоро във форуми свързани  с графика и дизайн, според мен. Ето какво намерих аз:
https://create.pro/blog/opencl-vs-cuda/
или цитат:
If your software supports both OpenCL and CUDA, then go for CUDA, but what if OpenCL is the only choice?Simply put, if OpenCL is your only option, go for it.

Кратко, точно ясно.
И все пак е хубаво да ни кажеш с кой точно 3д пакет работиш и кой рендеринг двигател ползваш. Най-малкото ми е интересно, защото и аз се занимавам с 3д моделиране.
Активен

Ripples of paradox spread out across the sea of causality.

4096bits

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 6851
    • Профил
Май ги е изброил всички с изключение на TrueSpace. Сигурно почти всичко налично може да рендва на повече от една машина.
Аз бих си избрал една, максимум две програми за моделинг, тексури и композиране на сцената и за рендване v-ray и до там.
Активен

As they say in Mexico, "Dasvidaniya!" Down there, that's two vidaniyas.

go_fire

  • Global Moderator
  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 8929
  • Distribution: Дебиан Сид
  • Window Manager: ROX-Desktop / е17
  • кашик с гранатомет в танково поделение
    • Профил
    • WWW
Май ги е изброил всички с изключение на TrueSpace. Сигурно почти всичко налично може да рендва на повече от една машина.
Аз бих си избрал една, максимум две програми за моделинг, тексури и композиране на сцената и за рендване v-ray и до там.

Че тази жива ли е още? Последно съм чувал за нея в началото на века. Иначе точно тя би трябвало да е най-подходяща за него, защото се водеше най-лесната възможна на планетата.
Активен

В $por4e2 e истината  ;)

***

Aко даваха стипендия за най-глупави, щях да съм човека с най-много Mини Kупъри

***

Reborn since 1998 || 15.09.2007 totally М$ free && conscience clear

4096bits

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 6851
    • Профил
Нямам представа, но я споменах почти на шега.
Активен

As they say in Mexico, "Dasvidaniya!" Down there, that's two vidaniyas.

vektorman

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 207
    • Профил
Хората са го измислили:
https://cgcookie.com/tutorial/setting-up-a-renderfarm
Активен

backinblack

  • Напреднали
  • *****
  • Публикации: 3201
    • Профил
Могат много идеи да се обсъждат, ама без експерименти не се получава, а за тях си требе инвестиции в жилеза :) . В производството му се вика развойна дейност и тези с по-големи амбиции инвестират доста в развойна дейност, а не само да зяпат по сайтове :) .
Активен