« -: Mar 28, 2017, 11:56 »
Предисторията е такава: В завода в който работя трябва да се изгради система за събиране на информация, която се състои от примерно 60 компютъра, работещи в полето, които изпращат информация до сървър, който от своя страна я изпраща до централната база данни. Всичко това работи по TCP и използва специфичен протокол.
За да опростим инсталацията на работните места, решихме да използваме WiFi за връзка на клиентите към мрежата. Иначе опроводяването на всички клиенти ще се получи много сложно и неудобно.
Обемите информация, които се обменят са нищожни.
Клиентите са "тънки клиенти" T520 на HP, работещи на силно орязан Линукс от семейството на Убунту.
Обаче възникна един много неприятен ефект – периодично, клиентите се дисконектват от мрежата и не могат да се конектнат в продължение на много дълго време – случва се и по 20..30 минути. Самият дисконект не е проблем – програмите са така написани, че данните да се буферират и не могат да се изгубят.
Дисконета обикновено касае само едни от клиентите. Останалите си работят нормално през това време. Тоест мрежата си функционира.
Обаче, времето за което не може да се възстанови връзката е наистина голямо, а докато няма връзка, работниците не получават обратна връзка, за това, че техните действия имат някакъв ефект. В резултат работят в дискомфорт и недоволство.
WiFi Мрежата е изградена от AP-та разхвърляни из цеховете и управлявани от централен "контролер" (каквото и да значи това). Настройките са спуснати от "горе" (от хора, които не са много компетентни в компютрите, но пък са истински арийци!) и отговарят на всички корпоративните политики, ентерпрайз идеологии и евроатлантически ценности. Там едва ли нещо може да бъде даже гледано накриво, камо ли променяно.
IT отдела разбира само от Windows и си обяснява всички проблеми с аргументи като – "несъвместимост" на хардуера (cisco vs HP), софтуера (Win vs Linux), драйверите за WiFi (щото Линукс) и др. под. Впрочем, според тях, пропадането на връзката ставала, когато клиента се прехвърля от едно AP на друго, поради някаква причина.
Моите знания и умения в сисадминството на Линукс системи са като за 3+.
Та въпросът ми е: Някакви идеи откъде да го започна? Каква може да е причината за подобни проблеми? Ако не може да се оправи стабилността на мрежата (то не е и чак толкова нужно), може ли да се направи по-бързо да се възстановява връзката?