Това е просто бронзова втулка, в която влиза въртящата се ос. Има някакво смазващо вещество и това е. Понеже между бронза и стоманата коефициентът на триене е по-малък от този между стомана и стомана, за известно време вършат не лоша работа. За известно време, защото триенето си го има.
Затова се правят от фосфорен бронз. Ама знаеш ли ги китайците какво г-но са сложили. Виждал съм на опаковките на вентилаторите да ги пишат като
sleeve bearing...след това почнаха да ги пишат като
флуидни лагери, което пак е същото - само че капсулирана и смазана бронзова втулка та да не влиза прах. Уж карали повече.
Обаче най-голямата издънка е, че едно време почнаха хардовете да ги рекламират като някаkва супер технология с
флуидни лагери.
Имах един неработещ Хард. Разглобих го .... и гледам плочите запецнали...неможеш да ги развъртиш вообще с ръка. Стигнах до 'лагерите' на 'шпиндела' на двигателчето и вместо да видя нормални 'ball bearing'-зи гледам и там плъзгащ се лагер с втулка
яко закеркеречена. Само че беше от някава бяла сплав, а не от бронз!
------
Сега в интерес на истината трябва да спомена, че въобще не съм сигурен този хард (според номера на модела) дали изобщо е бил от тези 'флуидните' модели. И не съм сигурен, че това което намерих вътре е именно 'флуидно лагерче'.
Факта е обаче, че видях бяла втулка и ос плъзаща се в нея.