Леко е далече от реалността...
Първите коли, наистина се дерат, няма нужда от нищо "красиво", или "скъпо" (На всеки според джоба).
Като вземаш кола, задълже приготвяш 20% от стойността и за първоначални ремонти, ако колата струва между 3 и 5 000 лв.
В зависимост от ценовият клас, тия пари може да са повече като процент (за колите под 3000лв) или по-малко за колите над 10 000лв. Златното правило е - 20 %.
Винаги има подводни камъни, освен в някои много редки случаи.
Вземи си евтина кола от марка различна от БМВ, Мерцедес или Ауди.
Ремонт опел астра с бензинов 1.6 мотор, не е равен на ремонт на мерцедес Е класа или CLK с компресор!
По-бюджетният клас коли ползват по-прости агрегати и окачвания, които са доста по-евтини.
Едно е да сменяш един Макферсон, а съвсем друго многоточково окачване на ауди!
Това са премиум клас автомобили, частите им струват премиум, всеки квартален майстор твърди, че може да ги ремонтира и никой реално не може!
Не се мятай на много коне!
По-големият мотор ти създава предпоставка да натискаш, а като нямаш много опит, лесно се подвеждаш...
Премиум автомобилите са скъсани от каране и винаги с превъртяни километражи. Никой не си купува Ауди, мерцедес или БМВ в германия, за да ходи до магазина с него!
Вероятно един ситроен Ц4, внос от Франция, в дългосрочен план ще е по-добра инвестиция от БМВ 320, довлечено от арабеска, от Германия.
Всички коли, идващи от германия, вече са с превъртяни километражи. Въртят ги още на автовозите, рядко имат реална история, въртят се и схеми. Там също има 12 милиона турци, които не обичат да плащат на официални сервизи.
За дизела... лично аз, не бих си купил бензин. Но, ако ще се кара само градско - задълже бензин. Дизела не обича къси разстояния и постоянно гасене - палене.
По въпросът с CLK-то, познат си купи такова, от търг, преди 3.5 години... за 3200 евро(тогава такова запазено тук, струваше около 11К), уж "проверено там" с описани забележки... Това което дойде, беше потресаващо...На теория имаше малко технически проблеми и боя за правене...
Обаче, всичките ремонти които наби по него, стъпиха на около 20 000лв., просто, защото се заяде и вече беше станала черна дупка за пари...
Пукнат картер, пукната скоростна(удобно скорстната не беше описана), издишаща глава(не беше описана, ма папаше по малко антифриз), продънени седалки(от дебелана), механизма за падащите задни стъкла, беше повреден, наложи се рециклаж на компресор след по-малко от година, щото е папала масло... смяна на радиатор(доливали боклуци, понеже папа антифриз), колектор(прегряван мотор от там глава и пластмасовият колектор), бобини, датчици тук/ там, нов салон(ма като ще е гарга, поне да е рошава, та взе кожен), автомата съответно трябваше да се смени, окачването имаше бая работа...
А и много врътка дупето т'ва ЦЛК, та изобщо не е оферта за първа кола. Гледай предно предаване.
Моля за Вашето мнение за тези чужди твърдения и чужди мнения, който съм вмъкнал, като цитати.
Темата ми е породена от личен интерес с цел допълване на знания.
Кое е истина и кое е полу- лъжа?
Работя и се занимавам с автомобили от доста време и ще ти дам следните съвети, а ти сам прецени дали ще ги следваш:
1. Първата кола винаги го отнася най-много. Не си мисли, че след като си взел книжка си уверен шофьор. Първата кола при абсолютно всеки отнася, надирания, огънати брони, накривени джанти, счупени носачи и т.н. С две думи си вземи кола, на която ще се научиш как да си уверен и истински шофьор в България, без да ти пука много много от състоянието на автомобила.
2. Хубаво е да си наясно с бюджета! Колата не е само да дадеш пари на някой и да почнеш да я караш. Идват застраховки, нотариус, технически прегледи, обслужвания, данъци, горива (хубаво е да си наясно с разхода на автомобила), до тук са ти към 1000 лева още.
3. Марката на автомобила и мястото от където го закупуваш е много важно, да не кажа най-важното нещо. Ауди, БМВ и Мерцедес не са станали най-популярните марки от приказки и филми. И трите марки са се доказали много пред всички останали като цена, качество и изпълнение.
3.1 Мястото от където си купуваш автомобила е най-важното нещо, независимо дали ще е Мерцедес или Сеат. В България огромна част от старите автомобили се обслужват в гаражни сервизи, визирам хора които работят на тъмно и след смяната на масло и филтри са си въобразили, че от тях ще стане много голям майстор. В държави като пример Германия, автомобилите посещават сервизи на производителите си, там са много малко хората които ходят по гаражни сервизчета, а и законите им не позволяват да има много много такива. Отделно частите в БГ са много скъпи, за това човек който ти продава стария си автомобил гаранция е слагал най-евтиното, което следователно води до това, че вероятноста да смениш същите части много скоро е голяма.
4. Гледай окачването! Знам, че е адски готино да си млад и да си вземеш кола със рязани пружини, която е клекнала 1 пръст между гумата и калника. Но такава кола в България, с тези пътища НЕ! Въпреки, че моята първа кола беше точно такава, тя ме научи да уважавам всяка дупка и всеки легнал полицай на тоя свят.
Моя съвет е да си търсиш Мерцедес, като за модел можем да кажем CLK от Германия. Отваряш Mobile.de и търсиш такива които имат външни забележки, леко огънати брони и т.н. защото цената на автомобила за 8000 лева с такива забележки там пада на 6000 лева. Търсиш задължително да е дизел, защото бензина е скъп и бюджета ти просто няма да ти позволи да си намериш хубава кола бензин за толкова пари. Друго, като зареждаш нафта, САМО НА ЕДНА БЕНЗИОНСТАНЦИЯ, никога ама никога в България, не си позволявай да зареждаш на РомПетрол, утре на Шел, а в други ден на някоя друга бензиностанция. Ако, е дизел ще ти пръднат дюзите, почвай след това да гадеш от коя бензионстанция стана това.
Няма логика в това което казваш, защото аз веднага мога да ти кажа, че по другите марки коли се правят ремонти каквито по Мерцедеса се правят един път на 10 години. Тогава не даваш ли пари за тези ремонти? Да на Мерцедес, ако смениш съединител ти струва близо 1500 лева, на Сеата ще струва 700 лева да кажем. Ама за времето в което съединителя на Мерцедеса замине, на Сеата ще се счупят куп други неща, за които пак даваш пари. Само Българина разсъждава така, че като си купи евтиното и 3-то качество стока не се е минал. Пак казвам, толкова сте предубедени в глупостите които се сипят в България, че само чалгари карали БМВ, че били кенефи, че Мерцедесите като били със задно и зимата щяла да стои в гаража, че АУДИ като си купиш трябва да теглиш кредит за части. Аз карам Мерцедес и мога да ти кажа, че за 3 години направих един ремонт на кола произведена 2008 година, смених задните алуминиеви носачи и скърцащите втулки, за 3 ГОДИНИ! На Шкодите дето са същата година, смеят всичко за толкова време. На кой му излиза на края по евтино?